LET OP: MAANDAG 25 MAART ZIJN AL ONZE VESTIGINGEN GESLOTEN.

Missie

Wij zijn Bibliotheek Berkel & IJssel, kortweg BIJ de bieb. Vanaf 1 januari 2023 de Bibliotheek voor alle inwoners van de gemeenten Brummen, Lochem, Voorst en Zutphen. Wij zijn er voor iedereen. Je kunt je hele leven lang bij ons terecht voor je persoonlijke ontwikkeling.

Bij onze locaties kun je leren, ontdekken en ontmoeten. Wij zetten ons in om iedereen kennis te laten maken met taal, digitale vaardigheden, literatuur, cultuur en de maatschappij.

Vestigingen

BIJ de bieb heeft zeven bibliotheekvestigingen en zeven afhaalpunten / buurtbiebs.

Naar adressen en openingstijden

Bestuur en personeel

Raad van toezicht

• Isabel van Dijk
  • Evert Haaksma
  • Leonie de Haan
  • Judith Koppes
  • Jan van Lijden
  • Frank van der Linden
  • Elles Reusen
  • Frans van der Steen
  • Mariko van Vemde

Directeur-bestuurder

•  Jacqueline Roelofs

Personeel en vrijwilligers

• 50 personeelsleden
  • 300 vrijwilligers

Vrijwilligersbeleid Bibliotheek Berkel & IJssel

ANBI

De Bibliotheek Berkel & IJssel is door de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat we ons als Bibliotheek nagenoeg geheel inzetten voor het algemeen belang. Dit betekent onder meer dat giften aftrekbaar zijn voor de belasting. Bibliotheek Berkel & IJssel maakt de gegevens en documenten openbaar zoals vastgesteld is in de Governance Code Cultuur. Op de website van de Belastingdienst kun je meer lezen over wat een ANBI is.

Statutaire naam: Stichting Bibliotheek Berkel & IJssel
KvK-nummer: 08150421